onsdag 11 november 2015

Prinsessan på ärten

Igår skruvade vi äntligen ihop spjälsängen till Lillasyster. Den har stått i vårt sovrum i delar i snart två veckor så jag började bli lite smått irriterad på den. Övervåningen börjar sakta men säkert bli mindre och mindre kaos och mer två klara rum. Och det verkar bli bra!

Förra veckan hittade jag också en sänghimmel via tori.fi som jag bara kände att jag måste ha till min lilla Prinsessa. Jag är ju en sucker för allt pluttinuttigt, rosa och prinsess-aktigt. Och det blev hur fint som helst. Hon sov dock inte riktigt som en Prinsessa i den nya sängen tyvärr. Först var det alldeles för spännande för att somna. Vilket ledde till skrikkalas då hon blev totalt övertrött, stackaren! Och i morse hade hon magknip och ville sova i kungens och drottningens säng istället. Få se om hon tänker vara mer prinsessaktig ikväll och i natt...

Sängen är samma gamla Muurame som Maken sovit i som liten och som vi tidigare hade till Hubbe. 

Sängkläderna är mina absoluta favoriter från H&M Home.

Hello Kitty speldosan spelar varje kväll när Lillasyster skall sova. Den har jag fyndat i somras på loppis för 1€.

Här stod tidigaer vårt stora skrivbord, men det är nu bortflyttat för att Lillasyster skulle rymmas in i vårt sovrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar