måndag 23 november 2015

Halleluja

Klockan är inte ens åtta ännu och båda barnen sover redan. Halleluja säger jag! Är nämligen ensam med barnen ikväll. Veckoslutet bjöd på en massa trevligt program men desto mindre sömn. Som tur var förra natten bra och jag satsar på tidig kväll idag också, för att komma helt ikapp. Nu skall jag njuta tystnaden och ensamheten. Har lagat mej en stor kopp te och tagit fram lite pysselgrejer. Gårdagens bron avsnitt skall kollas (hoppas det inte är allt för skrämmande, jag är ju som sagt ensam!) samtidigt om jag pysslar. Multitasking som bäst. Jag tänkte förresten köra pysseljulkalender i bloggen precis som ifjol. Ett pyssel varje dag. Tänkte försöka hinna pyssla lite med Hubbe också nån dag, har ett par barnvänliga pysselidéer som jag vill ha med. Julen är nog så bra. Älskar stämningen, pyntande, pyssel och julklappar. Snart får man börja "jula" på allvar....

Lite trött men glad, nöjd, tacksam och lycklig. Inte så illa med en mörk novembermåndag ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar