onsdag 23 april 2014

Blogglista

Blev utmanad av Helena att fylla i en liten blogglista. Och blogglistor gillar ju jag så här kommer mina svar:

1. Varför bloggar du?
För att det är roligt. Jag gillar att skriva, fota och dokumentera min vardag. Sen hoppas jag att jag samtidigt kan inspirera någon med min blogg. Jag själv blir i alla fall väldigt inspirerad av andra bloggar. Att få respons på det man skriver är också jätteroligt! Bloggandet har dessutom gett mig en massa nya vänner som jag aldrig kunde ha anat att jag skulle få innan jag startade. Ett stort bonus. 

2. Ta en bild på var du oftast befinner dig då du bloggar.
Orkar inte stiga upp och ta en bild just nu, dessutom är det mörkt så denna gamla bild från nån månad tillbaks får duga... Fast när jag sitter här och bloggar så brukar förstås inte bordet vara dukat!
3. Vilken blogg har du följt längst?
Kanske Peppes? Eller var det Ebbas? De två har jag i alla fall läst sen bloggarnas begynnelse.

4. Gå in på ditt senaste inlägg, plocka ut de tre första adjektiven (fortsätt till nästa inlägg om det behövs), och ge varsitt bloggtips för varenda beskrivningsord.

Sur-Supermamman är lite sur ibland, men mest bara sjukt rolig! 
Skitig- Hm. Lite svårt att komma på ett bloggtips med detta ord som inspis. Kanske att det är okej att också visa en skitig vardag i bloggen ibland. Allt är kanske inte så rosenrött och fint som det alltid verkar, kom ihåg det. Linn är ganska bra på det tycker jag. Att visa äkta vardag. Kanske ni vill se lite skit i hörnen hemma hos oss också?!
Dyrt-Hm. Också svårt ord att komma på bloggtips om. Men jag funderar ofta hur modebloggare har råd att köpa så mycket nytt hela tiden, kläder är ju svindyra!  

5. Enligt sann bloggartradition, ta en bild på dig precis nu.
Sminklös,blek tröttis...
6. Vad får dig att börja följa en blogg?
Snygga bilder, intressant person bakom bloggen och inspirerande inlägg. För mig är det också viktigt med regelbundna inlägg, helst varje dag!

7. Ge tre bloggtips: en av nån du känner, en av nån du inte känner, och en som du nyligen börjat följa (av en bekant eller inte).
Housewife-Bloggveteran som gjort comeback i vår, men nu har hon lite tappat takten igen.. Du tänker väl inte sluta blogga nu IGEN Maria?!
Lindas Lantliga-Lindas blogg är så inspirerande tycker jag, fina bilder, positiv energi och vackert hem. Och jag kan inte fatta att hon hinner sticka så mycket fint med lilla Molly hemma. Jag hinner ju inte något alls när Hubbe är hemma...
Nadia-Bästa nya bloggen i Svenskfinland på länge!

8. Varifrån fick du namnet på din blogg?
Vi skulle åka ut till världen min pojkvän (nuvarande Maken) och jag, närmare bestämt till Bangkok för att studera för ett halvt år. Eftersom jag är liten så tyckte jag att Lilla Hanna i stora världen skulle passa bra. Även om detta inte längre är en resblogg (tyvärr!) så tycker jag namnet passar bra, eller så har jag bara inte kommit på något bättre...

9. Utmana tre bloggare (som du inte nämnt i tidigare svar) att fylla i denna lista!
Jag utmanar alla som vill känna sig utmanade! Ingen nämnd ingen glömd...

5 kommentarer:

  1. Ah, så du är också ett Ebba-fan! Hon var verkligen stor då i tiderna. Gick inte att undgå. Jag saknar ibland de gamla bloggtiderna, helt knäppt men jag kan gå in på 9-5 och läsa inlägg från några år tillbaka. Då kändes allt mycket mer rosenskimrande än nu, kanske för att bloggandet har blivit så mycket en del av min jobbidentitet. Eller så var det mer rosenskimrande då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstås är jag ett Ebba-fan! Hon är ju bäst. Och jag gillar fortfarande hennes blogg. Kanske bloggar var mer spännande förr? Nu är det liksom så vardagsmat med bloggar, instagram och sociala medier att man inte längre uppskattar det på samma sätt kanske?!!

      Radera
  2. Men TACK! VA glad jag blir att du gillar min blogi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu satte jag den i min länklista också :)

      Radera
    2. Great, tack! Ska bekanta mej med din blogi också :)

      Radera