måndag 28 april 2014

Matdagbok,dag 1

Jag hade ju tänkt köra matdagbok här i bloggen redan förra veckan, men jag glömde totalt bort det. Så jag kör denna vecka istället. Det känns nog som att det behövs lite matdagbok för att få fason på min kost igen. Förra veckan skippade jag alldeles för många luncher och åt alldeles för mycket snabba kolhydrater. Men ny vecka nya tag ni vet! Bra också att hänga ut allt man äter på internet så kanske man lite funderar efter vad man äter också... Idag har i alla fall varit en bra matdag. Har ätit hälsosamt och gott. Hoppas detta håller i sig hela veckan. 

Så detta är vad jag ätit idag:
Frukost: Turkisk yoghurt från Lidl med kokosflarn, pekannötter och jordgubbar
Lunch: Sallad med tomater, avokado, grynost, ägg och basilika
Middag: Ugnslax med gräddsås och sparris
Övrigt: Tre koppar CaffeLatte.Två hemma och en på stan.

Min favoritfrukost! Nötterna, kokosflarnen och de frystorkade jordgubbarna har jag köpt på Punnitse ja Säästä.
Mycket bra, snabb, enkel och mättande lunch!
Mmm. Grön sparris är så gott! Lax hör också till favoriterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar