tisdag 8 april 2014

Jag hinner inte med

Solen gassar in på min lilla söta Buddha. Påskpynt har jag dock inte ännu hunnit plocka fram som jag hade tänkt göra redan på veckoslutet....
Det är så mycket jag vill göra just nu! Babycaféer jag vill besöka, vänner jag vill träffa, projekt jag vill förverkliga, böcker jag vill läsa, lenkkin jag vill springa, blogginlägg jag vill skriva, jumppan jag vill testa, middagar jag har lust att laga, filmer och serier jag vill se, ordna-upp-projekt att ta tag i här hemma och must-does som jag måste fixa. Tiden hinner helt enkelt inte till och varje kväll känns det som jag inte hunnit ens en bråkdel av vad jag tänkte jag skulle hinna med under dagen. Dessutom är det redan mitten på april. Snart är det sommar och poff så skall jag tillbaks på jobb igen och då hinner jag verkligen inte med någonting alls. Ääääh! Måste bli mer effektiv. Dessutom är Hubbe inne i en sådan fas att jag absolut inte får sitta vid datorn, laga mat eller pyssla utan att han skall vara med och "hjälpa". Nej nu måste jag avsluta detta inlägg så jag får något gjort....

Lite påskigt blir det väl av mina vackra gula tulpaner, 2,90€ från Lidl och de har hållit sig fina länge! *tipstips*

3 kommentarer:

  1. Förstår din "ångest" Hanna. Själv har jag lite samma men åt andra hållet. Så mycket jag vill och skall hinna med före mammaledigheten. O de värsta, när man inte sku orka göra någo annat än gå på jobb...det känns också för mycket ibland. Våren är en härlig årstid, men kroppen och orken hinner inte riktigt med de idéer man bygger upp i sitt huvud. Du tycks vara en allsysslare o pysslare som jag :) Kämpekramar!!!

    Titi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad roligt att du snart skall bli Mammaledig :) Och du hinner nog det mesta medan babyn är liten, det är först nu som Hubbe är större som min egen tid börjar bli minimal! Och jag känner såå igen mej med det där med orken. Så mycket man vill men man bara kan inte få det gjort. Gah! Kämpekramar tillbaka.

      Radera
  2. Tackar, tackar! Blir mammaledig först efter sommaren, men mycket som ska hinnas med före semestern, så de e bråda tider. Nu skall vi ta o njuta av påsken o äta ite chokoägg, eller hur?! Kramis :)

    Titi

    SvaraRadera