tisdag 22 april 2014

Slutet gott allting gott


Min fina "nya" cykel. 
Ni minns kanske att jag var lite sur förra veckan då min cykel blivit stulen och mitt skitiga försäkringsbolag inte ville betala något. Nå nu är jag glad igen! Jag fyndade nämligen en cykel på tori.fi. Alla andra cyklar jag tittat på där kostade kring 100€, vilket jag tycker känns ganska dyrt för en gammal skranglig cykel. Men så såg jag en annons utan bild, med en cykel för en 50-lapp. Jag meddelade direkt att jag är intresserad men jag vill ha en bild. Snart fick jag bild på en fin turkos cykel och jag skrev genast tillbaks att jag vill ha den. När jag åkte efter cykeln var den dock lite smårostig på vissa ställen så jag prutade ännu ner cykeln med en tia. Efter att ha sandpapprat på de rostiga delarna är nu cykeln hur fin som helst. För 40€. Jag är sååå nöjd och glad.

En barnstol köpte jag också. Den kostade mer än själva cykeln... Fast Cittaren hade alla cykelprylar på erbjudande så jag fick den också till ett bra pris. Och jag ville absolut ha en säker och bra stol till Hubbe. Denna har fem-punkts-bälte vilket jag tycker känns bättre än tre-punkts bälte då han ännu är så liten. Och Hubbe ÄLSKAR att åka på cykeln. Han bara tjoar, sjunger och skrattar bakom mig då vi susar fram. Så slutet gott allting gott! Och alldeles onödigt att jag var så sur. Allt löste ju sej, snabbt och relativt billigt dessutom. Hurra!
Innan vi åkte iväg på premiärtur. Matchande cykelhjälmar är givetvis viktigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar