söndag 27 april 2014

Veckoslut

Aprilsommarvädret fortsätter och vi njuter. Mest på bakgården, i sandlådan och på cykelsitsen. Igår blev det en riktig långfärd till Mattbystrand och cafe Merenneito. Hubbe älskar fortsättningsvis att åka bakpå cykeln. Och jag har till och med fått lite färg på min näsa! Den skiftar nu i rosa istället för mjölkvitt. Härligt. Sen spontanbjöd vi några kompisar till oss för att grilla hamburgare och spela spel. Grillade hamburgare kommer det nog bli fler av! Så gott. Jo kolhydrater slinker det ner nu igen, lite för mycket tror jag, hups! Måste skärpa mig, bara en och en halv månad kvar till Florida! Jaiks! Annars är allt bara superbt. Mitt enda problem är att Hubbe somnade lite för tidigt för dagssömnen så solen lyser inte ännu så bra på vår gård. Därför sitter jag inne och bloggar istället. Men om typ en kvart kommer den fram på min solstol och då skall jag ut och tanka lite D-vitaminer. 
Igår skaffade vi också lite nya fräscha blommor till våra utekrukor. Påskliljorna fick ryka (fast jag sparar dem och trycker ner dem i jorden i höst!) och istället har vi nu söta penséer i krukorna! Hoppas de hålls någorlunda fina ända tills vi åker till Florida så jag inte behöver förnya blommorna hela tiden...
Det blev ganska fint om man nu får säga sånt själv! Dessutom kostade plantorna bara 99cent styck. Perfekt för vårdledighetsbudget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar