torsdag 10 april 2014

Påskägget

Glasäggen är en påskpresent av mina föräldrar. Tror de är från Pentik. Och det finaste silverägget finns på Indiska!
Äntligen har jag fått fram de första påskpynten. Tack vare tips från Housewife så hittade jag silverägget på Indiska. Det är sååå fint. Nu måste lite påskgodis inhandlas så det finns något hemma om det kommer några virpo-varpare på söndag. Så fort jag hinner skall jag också ta en ett ris och pynta det. Det måste man ha på påsken tycker jag. Det hade vi i alla fall alltid hemma när jag var liten. Mina pysslade decoupage-ägg skall också hänga i riset har jag tänkt. Den sista finishen på dem fixade jag just och de torkar som bäst. Blev faktiskt riktigt fina.

4 kommentarer:

  1. Är det nu redan ungarna kommer och tigger godis? Shit, jag råddar ALLTID med dagarna, trodde det var påsklördagen (men kanske det bara är i skärin, eller svenska områden?). Bra att du sa iaf, nu ska jag också vara beredd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp finskspråkiga kommer nu och eftersom det bor en massa sådana i vårt husbolag så misstänker jag att det kommer att plingas på flitigt på söndag :) Påsklördag är dock den "riktiga" dagen :)

      Radera
  2. För svenskspråkiga är det väl påsklördagen men finskspråkiga kommer redan nu, en vecka innan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt. Palmsöndag för finska virpojan och påsklördag för små svenska häxor :)

      Radera