onsdag 2 oktober 2013

Fixardag

Idag har jag försökt ha en effektiv fixardag. Har nog fått en del grejer gjorda som jag tänkt göra redan länge. Skönt! Mindre skönt att listan över saker som är ogjorda är minst lika lång... Bland annat så är byrån vi har Hubbes kläder i sönder. Jag gick till Järnbutiken i vårt kvarter för att köpa en skruv som behövs för att fixa lådan, men de hade bara påsar med minst 60 skruvar och jag behöver bara en. Så störande! Fyra euro för en skruv känns lite onödigt liksom. Just sådana här liknade störande fixargrejer har jag en massa av hela tiden. I sig en liten grej, men det är så jobbigt att sköta och få gjort. Lite samma som att hänga upp tavlor eller gardiner. Det känns svårare än vad det är på nåt sätt. Länge har jag tänkt sälja lite onödigt stuff på Huuto och Syrrans Garderob också. Men det tar hundra år att fota alla bilder och ladda upp. Projektet har i alla fall påbörjats idag. Ett litet steg på vägen i alla fall. En annan störande fixargrej är att ena vinterhjulet till Buggan har punktering. Jag förde det redan till skomakaren för att fixas (man vill ju inte stå där med punkat hjul när första snön faller!) men de hade inte så små innerslangar. Så nu måste jag först beställa en innerslang på nätet och först sen kan jag gå och föra hjulet och fixas. Gah! Förstår ni min irritation?! Här är jag duktig och förutseende och så går inget min väg... Typiskt också när man har en massa man vill få gjort så är Hubbe en riktig gnällmåns också. Jaja, så här är det ibland. Tur det är en ny dag imorgon! Då skall vi göra roligare saker än att sköta tråkiga to do:es och gnälla har jag bestämt.
En liten stund  läste han snällt för sej själv mellan gnällandet så jag fick skrivet detta blogginlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar