måndag 21 oktober 2013

Första natten utan Hubbe

Natten mellan lördag och söndag var inte bara en rolig bröllopsfestkväll utan även första gången då vår lilla Hubbe skulle sova annanstans och med någon annan än oss. Strax innan vi skulle iväg till kyrkan kom Hubbes Farmor och Farfar och plockade upp honom och sedan spenderade han hela veckoslutet hos dem. Det kändes i mammahjärtat kan jag berätta. Hubbe däremot hade haft det hur roligt som helst och fått 150% uppmärksamhet dygnet runt. Han hade ätit bra, sovit bra och varit hur nöjd och glad som helst. Det var bara jag som vaknade fem före åtta på söndagsmorgonen med Hubbelängtan. Själv sov han ända till kl. 9.40 i sin resesäng och gav därmed Farmor som fyllde år en sovmorgon i födelsedagspresent :) På söndagsmorgonen måste jag till slut väcka Maken lite före nie och så hoppade vi på bussen för att äta frukost tillsammas med vår Hubbeälskling. Han verkade inte ens ha märkt att vi varit borta... Fast det var nog det jag hela tiden visste. Att det skulle vara svårare för mig att vara borta från min bebis än för min bebis att vara borta från mig! Det här bådar ju dock gott för framtida barnvakterikvällar/nätter och speciellt nu då vi kommer behöva barnvaktshjälp i och med flytten.
Så underbart fin som min Hubbe är så är det inte så konstigt att man får abstinensbesvär när han inte är nära... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar