måndag 24 augusti 2015

Dopvecka

Lite inspiration inför lördag med bilder från Pinterest.
På lördag skall vi ha Lillasysters dop hemma hos oss. Överambitiös och dumdristig som jag är så skall jag fixa allt själv, från dekorationer till maten och kakorna. Så det finns minst sagt hundra saker att göra denna vecka. Och typiskt nog är ju Hubbe sen hemma torsdag fredag då jag borde göra det mesta så jag måste bara försöka hinna med så mycket som möjligt nu i början av veckan.  Så vaknade jag förstås med kaktus i halsen i morse till råga på allt. Har så inte tid att bli sjuk! Jag måste ju pyssla pompoms, städa huset och baka 500 cookies, fyllkaka, steka rostbiff och planera inköpslistor. Och Lillasyster verkar tydligen inte alls vilja ha något dop, för hon är inte direkt samarbetsvillig just nu kan jag tala om. Tror hon har skrikit uppemot två timmar redan idag. Suck! 

Pompoms och rosetter skall det nog bli.
Fint! Fast jag tänker inte laga sugarpastekaka den här gången.
Hoppas vädret är så pass bra att vi kan vara ute också, annars blir det nog trångt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar