måndag 3 augusti 2015

Första vardagen

Så var det vardag igen då. Det tog nog emot att vakna vid klockan sju i morse. Egentligen skulle vi inte ha behövt vakna så tidigt, men eftersom Maken var lite för högljudd när han steg upp så då vaknade Lillasyster. Och inte långt efter det så vaknade också Hubbe. Eftersom vädret var så vackert så tog vi en promenad till dagis. Typiskt att sommaren börjar nu när semestern är slut. Nå som tur har vi bakgård där vi kan njuta solen ännu. Annars har jag bara försökt få ordning på livet igen efter allt slappande. Det har inte storstädats hemma hos oss på jag vet inte hur länge. Först var jag ju höggravid, sen hade vi en nyföding och så for vi iväg till landet. Så en rejäl städdag var verkligen vad som behövdes. Nu är här rent och dammfritt igen. Så nu skall jag fortsätta försöka få någon ordning, på resten av områdena. Ny kalender skall upp och mailen skall gås igenom. Även om jag inte egentligen är en ordningsam person eller gillar att städa så är det här skönt att få gjort! Ordning på livet liksom!
Mina uteväxter hade alla överlevt trots att vi varit borta i nästan tre veckor! Härligt med morgonprommis till dagis. Och jag älskar fortfarande vagnen. 

2 kommentarer:

  1. Vi har just beslutat oss för att vi nog också kommer att behöva donkeyn. Jag sku int vela sälja brion , älskar den. Men månne de int går för mig som för dig också att vagnen blir favorit sen... Jag har nog int haft nån tur med second hand fyndande, tycker det verkar vara ganska hög prisnivå just nu. Får se om de måst bli en ny aluminium då, fast hoppas ännu på en svart begagnad i bra skick :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag efterlyste på tori.fi och fick napp där! Har du testat? Men det är inte så lätt att hitta begagnat och priserna är höga. De går direkt på alla fb-kirppisar har jag märkt...

      Radera