måndag 24 augusti 2015

Sista sommarveckoslutet?!

Vilket veckoslut, vilket väder! Helt underbart. Ljum vind och stekhett i solen. Vi har njutit så ute i skärgården. Jag tog mej till och med årets första (!) dopp när vi badade bastu på lördag. Också Hubbe doppade sej, men han tyckte nog att det var lite för kallt. Kräftorna smakade underbart och Lillasyster har varit mindre skrikig än vanligt (fast sen ställde hon nog till med skrikfest igår kväll när vi kom hem så kanske det var bara tillfälligt...). Jag började ge disflatyl-droppar på fredagen så jag hoppades redan att de var de som gett effekt! Jag har till och med hunnit sitta en stund i solen och läst min bok. Hubbe har lekt med alla farbröder och Pappa på stranden hur mycket om helst. Han älskar att vara på holmen. Jag tror till och med att han njuter mer än jag. Få se om detta nu var det sista sommarveckoslutet. På väderleksprognoserna verkar det ju lite så. Tur vi fick spendera det i skärgården i så fall. Litet bildregn från veckoslutet:
Nöjd filur!
Vi var alla på holmen, svärisarna, Makens fyra bröder med flickvänner och så vår familj. Så det var minst sagt full rulle och lite trångt på terrassen på grund av alla skor.
Två underbart vackra kvällar. Ingen vind och varmt i luften.
Kräftlyktor! 
Vi dukade och åt ute på terrassen och det var inte ens kallt förrän vid midnatt. Härligt goda egenkokade kräftor.

2 kommentarer: