onsdag 12 augusti 2015

Stora barns säng

Idag är en spännande dag för såväl mor som son. Igår körde vi nämligen efter min gamla Muurame säng från min Mormors vind. En säng som alltså har över 28år på nacken... Och som nu skall bli Hubbes säng. Efter att ha stått i typ 15år på min mormors vind så krävdes det dock en del skurande. Det fanns också en massa gamla spår efter tarror och tejp som jag och mina systrar tydligen tyckt att passat bra på en säng... Men tack vare magic eraser så är sängen nu som ny typ. Eller man kan i alla fall inte se att den är nästan trettio år gammal. Nu står den då bäddad och klar och väntar på att Hubbe kommer hem från dagis och testa den. Det skall nog bli spännande och se hur det skall gå. Redan på veckoslutet i skärgården testade han att sova i en "stora barns säng" och det gick över all förväntan. Han var ivrig över att gå och sova (något han inte annars brukar vara) och sov hela natten utan pip. Också dagssömnen gick bättre än vanligt. Så jag hoppas att det kommer gå lika bra nu i denna säng också. Lite rädd är jag att han inte kommer hållas i sängen alls utan bara kommer vilja leka. Men man måste väl bara vara lite sträng och principfast i början så borde det gå bra. Spännande är det! Och det känns stort på något sätt. Nu är min lilla baby verkligen en stor pojke. 
Samma Muurame Jolla säng som båda jag och mina två systrar sovit i som små. Härligt att mina föräldrar sparat den tycker jag. 
De viktigaste mjukisarna för Hubbe, hans apa och nallen. På paradplats bredvid huvudkudden.
Min lilla stora pojkes säng för stora barn 
Oj oj så jag skurade sängen igår kväll. Men den blev jätte fin. Inga gamla klistermärken spår eller damm kvar. Nu kan Hubbe sova gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar