söndag 30 augusti 2015

Lillasysters dop

Pompoms är finaste festdekorationerna enligt mej. Och de gör sååå mycket för stämningen. Här hittar du beskrivning på hur man pysslar egna pompoms. 
Kaka och skumppa. Kakan bestod av äggfri sockerkaksbotten, citroinmousse, blåbärsmousse och spritsad med gräddblandning gjord på vispgrädde, florsocker och philadelfia. 
Så var dopet överstökat. Eftermiddagen igår blev riktigt lyckad. Vädret var så vackert att vi höll hela dopceremonin ute på gården. Just innan vi började så hade Lillasyster en liten kort skrikfest men sen var hon glad och nöjd genom hela dopet. I något skede på festen efteråt var hon också lite gnällig men somnade efter en stund i någons famn efter lite gungande. Skönt! Maten var också god och jag hade räknat rätt så bra mängder av allt. Kakorna blev jättegoda. Det var så mycket lättare att få dem fina med spritsen än med sugarpaste. Aldrig mera sugarpaste säger jag. Dessutom är det ju godare utan den också! Cookies däremot hade jag bakat lite för många... Men det är svårt att veta hur många som går åt. Så nu får Hubbe ta med till dagis och dela ut imorgon tänkte jag. För att fira Lillasyster även där. Och så fick Lillasyster så fina gåvor. Jag är till och med lite avundsjuk, i synnerhet på hennes smycken.... Heh. 
Prästen Kira döper Lillasyster. Pga hennes lilla skrikighet innan så var hon i min famn och inte i Gudfars som planerat....
Finaste Lillasyster, finaste familjen! Jag är så lyckligt lottad.
Hubbe fick hjälpa till att öppna paketen. Mosse assisterar också. 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Kolla hbl ;-) Tyvärr skriver jag inte ut barnens namn här eftersom jag vill hålla dem lite anonyma på bloggen och det stora skrämmande internätet!

      Radera