onsdag 12 augusti 2015

Pust

Jag är ensam med båda barnen för första gången ikväll. Och det blev minsann lite svettigt där ett tag. Lillasyster var lite skrikig som vanligt, typiskt nog precis då Hubbe skulle få på sig pjamas och tandborstas. Men tack vara Babybjörn-selen gick det. Om än lite svettigare än en vanlig läggning då också Maken är hemma. Lillasyster slocknade sedan mitt i nattandet och det har just tystnat också från Hubbes rum. Men det var nog spännande att somna i stora barns sängen. Jag måste gå in till honom extra många gånger ikväll. Sötnosen. Tänk att jag har så fina barn. Jag är så tacksam. Även om de är lite skrikiga, trotsiga eller busiga ibland så är jag världens lyckligaste som får vara just deras Mamma.
Jag bildgooglade babybjörn one och vem dyker upp som fjärde fotot om inte jag själv med Hubbe på magen. Haha! Vi har varit sååå nöjda med bärselen. Den funkar verkligen superbra både med spädis som med ett och ett halvt åring!

4 kommentarer:

  1. Hej, en fråga gällande selen; hur ridigt har ni börjat använda den? Vi har en två veckors baby o funderar ifall man redan nu skulle kunna använda selen (med new born-set såklart)? Vi är mkt i skärgården o där skulle selen ju vara klart mera praktisk än vagn...

    Tack för en trevlig blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man borde nog kunna börja använda den direkt. Och inget newborn set behövs heller. Men jag använde den första gången när vi var ute i skärgården nu på sommaren och då var Lillasyster nästan 2 mån. De första månaderna tyckte jag det kändes skönare att ha henne i bärsjalen. Vi har en av märket tricot slen som är bra! Superlätt att knyta det med :)

      Radera
  2. Hej! Jag tror jag har samma märkes bärsjal, har dock inte använt den ännu, kan du kanske göra ett inlägg där du berättar om den? Själv är jag lite rädd för en babybjörn bärsele, folk har så mycket fördomar och åsikter om den, vi har en manduca, men min herreman, snart 3 veckor har ännu inte lärt sig att trivas i den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte själv använt Manduca men har hört mycket gott om dem nog :) Babybjörn sägs ju inte vara lika ergonomisk men när babyn är liten så tycker jag den funkar super. Och sen när man har ett större barn och kan ha hen på ryggen så är den hur bekväm som helst. Jag skall försöka få till ett inlägg om sjalen här innan veckoslutet :) Tycker den är urenkel att knyta och jättepraktisk den med!

      Radera