lördag 11 februari 2012

Båtmässan

Är hemma och vänder en stund. Skall snart iväg på blini-middag på restaurang med Fästmannen. Halva denna lördag har vi spenderat på Båtmässan i sällskap av blivande svärfar. Riktigt roligt var det. Eftersom jag vinner 10 miljoner på lotto ikväll måste vi ju kolla in hurudan båt vi sen skall köpa. Det blir troligtvis en sån här. Kameran var tyvärr inte med då detta var lite ex tempore.

Just nu sitter jag och dricker en stor underbart god cappuchino samtidigt som jag beundrar mina tulpaner. Hela detta år har jag haft tulpaner hemma på köksbordet. Älskar dem! Man blir liksom glad varje gång man tittar på dem. Så värt dina tre euro en gång i veckan.
Bästa cappuchinon görs med röd hyla mjölk som först värms och sedan skummas förs hand med mjölkskummare. Därefter en dubbel espresso från vår espressomaskin! Bättre än på caféerna på stan... Älsklingsmuggen från Mateus!
Köpte både rosa och vita denna gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar