fredag 10 februari 2012

Hur kan man vara så liten och söt?

Är just hemkommen från sjukhuset. Besökte min väns underbart söta lilla bebi. Så liten och färsk. Har bara funnits tre dagar på vår jord. Näsan hade ännu små fettknoppar och på ryggen och kinderna små bebifjun. Bara en halvarm lång var han. Men rätt bestämd redan. Så underbart. Och så spännande. Jag frågade en massa om hur allt gått till. Man är ju nyfiken. Förlossningar och yttepyttebebisar hör ju inte direkt till vardagen för mig. Ett fint ljusblått paket med sidenband runt hade jag också med mig. Tänkte att blommor är onödigt då de ändå skall få flytta hem imorgon. Inne i paketet låg de skönaste små bebiuggsen (eller Sheperds var det här). Helt bedårande. Hade nästan lust att köpa ett par extra till mig själv att ställa i bokhyllan.

Innehållet i paketet! Bebiuggs.
Den lilla charmören. Hur söt får man bli?!
Tänkt ett sånt underbart litet mirakel. Jag fick äran att hålla honom en stund mellan sovandet, blöjbytandet och amningen. Så härlig känsla!

10 kommentarer:

  1. Åh vilken sötis! Vad heter han? Kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ännu kallas han mest för skrutteknutteplutte eftersom namnet inte är helt bestämt än :)

      Radera
  2. fina "skor" varifrån och vad kosta dom ca? tänkte till w :-) babysar växer så fort....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte dem i den lilla barnklädsbuotiquen Laurette på Kalevagatan (http://www.laurette.fi/yhteystiedot). De hade också ljusröda och gråa. Sååå söta. De här var i den minsta storleken 16/17 men det fanns också större :)

      Radera
  3. Han är gudomlit söt;) men är kanske lite subjektiv i detta fall:) lille mannen -stå(h)lmannen enligt anna tackar massor för de fina uggsen:) nu en natt hemma- å detta var riktigt skönt:) inga sjukhus typer som springer in eller stör en:) hittar så att säga egen rytm:) lillen säger att hanna får gärna komma på besök nästa vecka om hon hinner:)
    -marre-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch trots subjektiviteten har du rätt :)Härligt att allt gått bra hemma. Det blir säkert bara bättre och bättre hela tiden! Får se hur jag hinner med besök nästa vecka. Iaf må och ti är jag redan upptagen! Vi hörs. Krama Ståhlmannen från mig!

      Radera
  4. Försiktigt!! Bebifeber smittar.

    En som då blir morfar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skall akta mig noga... för det är nog en stund tills du blir morfar än tror jag ;)

      Radera