måndag 30 september 2013

BloPPshop

Jag gillar second hand shopping då det kommer till barnkläder. Till mina favoritkirppisar hör helt klart Litte Copenhagen som jag alltid gör fynd i då jag besöker butiken. Vekarakirppis i Arabiastranden och Kruunukirppu i Kronohagen är också värda besök. I min barndomsstad Grankulla finns också den gula villan Lafkan som har massvis med barnkläder. Både Catten och Muffins bloggade tidigare om Facebook kirppisar för begagnade barnkläder. Själv har jag ännu inte köpt något via dylika men jag är med i flera stycken kirppisgrupper på fejan. 

Det finns också ett tredje alternativ, nämligen BloPPshop. Bloggen/bloppisen drivs av Heidi och Helena, två mammor till småkillar, lite äldre än Hubbe. Via sin bloppis säljer de kvalitetsbarnkläder i bra skick till bra priser. Bland annat mycket Polarn och Pyret och Ralph Lauren. Jag har inte ännu klickat hem något då de mesta är så pass för stort för min Hubbe, men jag har nog varit sugen. En splitter ny PoP vindfleece till exempel.... 
Sen när jag också har en massa kläder som jag inte längre behöver kanske jag fixar en egen bloppis?! Eller så säljer jag via Syrrans Garderob...

3 kommentarer:

  1. Du glömde Lafkan i Grani!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Jag sätter in dem nu efteråt :)

      Radera
  2. Du måste testa Pallokala poks i Lill Hoplax! Helt super!
    /ia

    SvaraRadera