torsdag 5 september 2013

Påse för bytesgrejer

Jag tänkte visa mitt senaste syprojekt. Jag hittade ett så ljuvligt tyg med små stjärnor på men hade inte riktigt någon idé vad jag skulle sy av först. Men sen slog det mej att det skulle vara smart med en påse för allt det nödvändiga som alltid måste släpas med då man skall någonstans med Hubbe. Blöjor, trasor, omgång kläder, wetvipes osv. Hittills har jag haft dem i en ful tygkasse, men en lite mindre påse med dragked som man lätt kan flytta från vagn till handväska var min idé. Och riktigt nöjd är jag med förverkligandet! Lite fult blev det vid dragkedjan, har inte sytt sådana tidigare, men det duger fint. Jag följde inga instruktioner eller modeller utan gjorde bara på frihand enligt eget huvud.
Är inte tyget alldeles ljuvligt?!

Detta är vad jag alltid har med till Hubbe!
Påsen är perfekt storlek för ändamålet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar