lördag 30 november 2013

Lilla Jul

Hubbe sover en riktig rekordsömn för tillfället, han är inne på sin tredje timme och jag har hunnit städa hela huset. Så skönt och passande så här lilla juls lördagen till ära. Maken är butiken och ikväll får jag gäster när han drar iväg på lillajulsfirande med jobbet. Lite julpynt har också smugit sig in hos oss senaste veckan. Och julmusik spelar i högtalarsystemet. Riktigt stämningsfullt. Imorgon tror jag att jag skall baka årets första pepparkakor. Har jag nämnt att jag älskar julen?!
I vår trappa står denna söta tomte. Maken har köpt den på Bauhaus. Den passar perfekt in där trappen kurvar sig tycker jag :)
Nya, STORA hörnsoffan och nystädat hem. Julstjärnan åkte upp i torsdags. 
Finaste julstjärnan är enkel och vit enligt mig. 
Så här sista dagen i november måste man nästan ha lampor på även mitt på dagen. Min orkidé har också börjar blomma i veckan. Det gör mig så otroligt glad!!
Kalendrarna står och väntar på köksbordet på att få öppna första luckan imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar