söndag 16 mars 2014

Flow

Vissa dagar har man bara bra flyt ändå från morgonen. Idag är en sådan dag. Innan klockan var tio hade jag redan dammsugit hela vårt hus. Nu två timmar senare har jag städat ut alla amningsplagg från garderoben, torkat golven och skurat köket. Inte illa tycker jag själv. Jag känner mig så pigg och utvilad dessutom. Hubbe och jag har varit home-alone hela veckoslutet då Maken är på skidresa i Tahko (där de ironiskt nog inte finns någon snö..) så jag gick tidigt och sova igår kväll. Eller först badade jag lyx-spa-bastu för mig själv. Skrubbade, peelade, smörjde, krämade och hade mig. Kanske är det därför jag har så bra flow idag?!
Söndagsstädat hus är bästa huset!
Jag slängde upp Hubbes "lilla" mjukishund på soffan då jag skulle dammsuga och där ligger den nu fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar