onsdag 12 mars 2014

Standardlunch

Bästa lunchen för Hemmamammor som vill komma i form.
 Tredje dagen på min hårda noll-kolhydrat diet. Och så här har min lunch sett ut nu varje dag hittills. Ännu är jag inte minsta trött på denna sallad utan sallad. Jag blandar bara lite vad jag har hemma och skär det i bitar till en sallad. Avokado, tomater och mozzarella utgör basen som jag sen utökar med till exempel grynost, räkor, höna, kokt ägg eller lax. En sås över med basilika, olivolja och citronpeppar blir kronan på verket. Gott, mättande och så enkelt. Det tar bara fem minuter att svänga ihop. Detta tänker jag äta hela våren! Ännu bättre är att också Hubbe gillar en egen version av salladen som plockmat. Hans sallad fick ännu några poatisar med på bordet. Annars är ingredienserna ganska samma som mina. Dessutom gillar han att plocka i sig sin lunch själv. Även om det tar liiite längre för honom än det tar för mig att äta min portion. En tredjedel hittar man också på golvet och en tredjedel i hakklappens ficka efter måltiden, men några små munsbitar får han väl i alla fall i sig. Lite annan mat burkar jag också ge med sked till efterrätt så att jag vet att han har äter tillräckligt.
Och bästa plockmatslunchen för ettåringar som vill växa, bli stora och starka! Hubbes favoriter var skinkan och mozzarellan. Tomatskalen däremot spottades ut direkt.

1 kommentar: