tisdag 18 mars 2014

Projekt kom-i-form framskrider

En dryg vecka av mitt kom-i-form-projekt bakom mig. Vågen visar -1kg och jag känner mig redan piggare! Jag kom visserligen upp till bara två träningsgånger förra veckan (jäkla snön ställde till det för mig som tänkte bege mig ut och springa, jaja dålig orsak kanske men jag blev så deppig att jag stannade inne!) men med kosten har det gått destu bättre. Det tar några dagar att komma in i lågkolhydratstänket men sen går det av bara farten. Jag har bakat fröbröd och testat flera nya goda recept till middag. Bland annat denna underbart goda lättlagade fisksoppan som Perfektionisten tipsade om! Så lagade jag också lasagne med zuccini istället för pastaplattor. Jättegott det med. Denna vecka börjar mitt Sats medlemskap på onsdag så träningen blir det också fart på. Det känns riktigt bra det här. Hur går det för er andra?! Dela gärna med er av era bästa middagstips så peppar vi varandra ännu mer!

3 kommentarer:

  1. Jag tänkte på precis nästan samma sak i går, då jag visste att det sku bli ett snabbt gympass och vilket som under passet visade sig ännu till bli ett så kallat dåligt gympass, sådär när man inte riktigt vet vad man ska göra. Men jag var ändå supernöjd med att jag i alla fall gjorde passet och var på gymmet i 30 minuter. Och idag värker det lite i armarna så nån nytta gjorde det nog. :)

    SvaraRadera
  2. 7minuters workout + hygglig luch + middag, resten smoothie :)

    SvaraRadera
  3. Jag har också tagit mig i kragen och börjat motionera och äta lchf. Lasagne med zuccini hör till mina favoriter. Tack för fröbröd receptet, det kommer jag att pröva. Jag kan dela med mig ett recept på pizza botten, super enkelt och super gott. Jag är en slav vad gäller pizza så är så glad att jag hittat detta recept :)
    120g philadelfia ost, 4 ägg, 1,8dl grädde, 0,6 dl parmesanost och 4,8dl riven ost. Vispa philadelfia osten och äggen till en jämn smet. Tillsätt grädde och parmesan och vispa ordentligt. Lägg tillsist i den rivna osten. Grädda 25-30 min i 175 grader. Bottnet skall alltså gräddas först, sen då det svalnat fixar man fyllningen och gräddar igen :)

    SvaraRadera