torsdag 27 mars 2014

Kaffe på terassen

Hubbe sov så länge att jag passade på att fixa mej en andra kopp kaffe för dagen och smita ut på terassen för att njuta eftermiddagssolen!
Kaffe, babylarm och stooort smil. Det var så varmt i solen att jacka eller sjal inte behövdes. Bara solbrillor! Skööööönt
När jag tog mej min första klunk så började babylarmet pipa! Såååå typsikt. Nåh, inte hela världen.
Jag sprang efter den lilla filuren från balkongen och tog med hans vakna-mjölk ut på terassen. I min famn invirad i fleecefilt fick han flaskan och sen morna till sej lite.
Mitt kaffe fick snällt vänta, men hann som tur inte bli helt kallt eftersom det var så varmt i solen.
Sen fick filuren krypa runt lite medan jag klunkade i mig mitt rätt så svala kaffe och så gick vi in och åt lunch. Har jag sagt att jag tycker det är kiva med egen gård?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar