onsdag 5 mars 2014

Lekar även Mammor gillar

Hubbes och min nya favoritsysselsättning!
Jag är inte en Mamma som är så där värst förtjust i att leka hela dagarna. Ibland kan jag nog sätta mig på golvet och plocka med några klossar eller så, men oftast får nog Hubbe roa sig själv. Läsa och pyssla det gillar jag, men ännu är Hubbe lite för liten för det. Det som vi däremot båda gillar är Brios tågbana. Vi gav ett paket med ett batteridrivet lok till Hubbe i födelsedagspresent. För några dagar sedan fick vi ännu en stooor låda av Svärmor innehållandes en massa delar från när Maken och hans bröder var små. Det är ju hur roligt som helst att bygga tågbana och leka med de batteridrivna loket. Okej, Hubbe kanske inte är helt med ännu i leken på allvar, men han gillar i alla fall att dra bort de bitar jag byggt ihop, krypa efter tåget och tugga på bitarna. Win win säger jag!

1 kommentar:

  1. Haha, låter bekant! Vi igen fick makens gamla Duplon, som han bygger och I river i sär. Bra arbetsfördelning, tycker jag.

    SvaraRadera