lördag 16 februari 2013

Bugaboo med Britax Babysafe

Vi har ingen bil. Men ett babyskydd, alltså en bilstol för bebisar, behöver man nog ändå, för vi kommer ju högst troligt åka bil alltid nu och då. Därför är det extra praktiskt att vi fått låna ett av Marika och inte behövde köpa ett helt nytt. Extra praktisk är det att man nu för tiden även kan koppla fast Britax babyskydd på vår Bugaboo Cameleon. Adapters köpte vi från Vaunuaitta på Drumsö. Det behövdes faktiskt två olika par adaptrar. Ett par till vagnen, från Bugaboo, och ett par till babyskyddet från Britax (A-adapter). Men sen var det enkelt att knäppa fast allt och sätta skyddet på Buggan. Så nu har jag kört ett par varv runt lägenheten med vagnen på detta sätt. Snart snart kan jag köra runt med bebi inuti...
För mer "äkta" känsla har jag lagt i en vinterhalare i babyskyddet... Hehe! I varukorgen under bilstolen finns Bugaboons vinterhjul som borde få sig en omgång luft innan vi kan ta dem i bruk. Och så mycket snö som det ännu finns så kommer de nog att behövas ännu i vår... Tyvärr!

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade din blogg genom lite googlade.. Har en fråga som du förhoppningsvis kan svara på.
    Jag har en Bugaboo cameleon (inte 3) Och ett Britax babysafe babyskyddd. Har köpt mig en adapter som gör att jag ska kunna ha babyskyddet på vagnen men nu när vi prövade här hemma funkade det inte. Måste man ha en adapter på själva stolen också?? Isåfall vart köper man det? kan inte hitta ingfo om detta någonstans..
    Mvh Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna! Det behövs två adaptrar för att babyskyddet skall gå på vagnen. En adapter från britax sådana här http://www.barnvagn.se/barn-Britax_baby_safe_adapters-650.html som sätts fast i själva stolen. Och sedan Bugaboos adapter för vagnen som ser ut så här: http://www.jollyroom.se/bugaboo-cameleon-adapter-britax-romer.html De sätts fast på vagnstommen och sedan går det att klicka på babyskyddet. Det är troligen Britax-adapter som du saknar! Den kan köpas var som helst där Britax vagnar och babyskydd säljs :) Hoppas mitt svar kan var till hjälp!

      Radera
    2. Tusen tack för snabbt svar! När vi prövade i butiken hade vi inte med oss våran stol utan lånade en likadan där och då funkade det. Hade absolut ingen aning om att det krävdes en till adapter och det var inget dom sa på Babyproffsen heller. Får åka och fixa det imorgon :) Trodde för ett tag att jag skulle få lämna tillbaka babyskyddet och leta efter ett nytt, så ditt svar gjorde verkligen min dag! Tack så jätte mycket!

      Radera
    3. Vassego! Jag tror att det nyare Brita babyskyddet går utan Brita adapter, men om man har en äldre modell så krävs adaptern. Kanske det var därför de inte sa nåt...

      Radera