fredag 22 februari 2013

Önskelista

Önskelista

Collage gjort på polyvore.com. Klicka på collaget för detaljer om produkterna.

När man får barn brukar man ofta få fantastiskt fina gåvor av nära och kära som kommer för att besöka den lilla gullklumpen. Jag har ju faktiskt dessutom redan fått en MASSA fina gåvor på min babyshower. Men jag misstänker nog att vår lilla "Hubbe" när hen väl är ute ur magen kommer få ännu mer fint. Därför knåpade jag ihop en liten önskelista på saker vi ännu kanske skulle kunna ha nytta av eller inte ännu har skaffat.

En napphållare för att hålla reda på evetuell napp är praktiskt (1.). Ännu kan man ju inte veta ifall tutt/napp är något vi ens kommer att behöva men ett litet snöre för att hålla reda på napparna behövs nog säkert ändå.

För det andra (2.) har Hubbe väldigt få leksaker ännu. De behöver hen ju inte heller i början men så småningom kan det nog hända att små mjuka pekböcker och Brios träleksaker börjar intressera.

En Dooky till vagnen (3.) har ju "alla andra" så de måste väl vara bra och nödvändigt att skaffa?!. Ifall det annars blåser hårt eller snöar in på lilla Hubbe.

För de dagar det är soligare och Hubbe är vaken i vagnen kan det vara roligt med något fint att titta på. En vagnleksak att hänga för har vi inte ännu (4.).

Kläder är ju alltid välkommet och trevligt att få i gåva. I små storlekar (dvs. 50-56) har vi redan det mesta av en massa. Men från och med storlek 60 har vi inte ännu så mycket alls. Det är ju svårt att veta hur snabbt ens bebis växer och det kan hända att vi kan använda de små kläderna ännu länge... Men i något skede kommer större storlekar nog behövas (5.).

Ett lås till vagnen måste vi absolut få/skaffa oss (6.). Så dyrbar som vagnen är skulle det vara förfärligt om den kom bort! Senast jag var på Vaunuaitta var deras lås slut, men månne det inte finns på Stockmanns eller i andra barntillbehörsaffärer.

Ett babygym (7.) har vi inte heller ännu. De kommer också troligen att behövas först efter ett par månader, men den är det ju nog roligt för bebisen att ligga och jumppa i gymmet.

Filtar (8.) kan man väl inte heller ha för många av?! Speciellt såna här fina från till exempel Form och Färg med moln på... Vi har nog redan ett par men jag tror att vi kan komma att behöva fler?!

Sådär, nu kommer vi troligen få tio napphållare och tre barnvagnslås i gåva då... Pefekt :)


6 kommentarer:

  1. Jo en dooky skulle nog vara att ha. Vi har inte skaffat nån ännu, så vi använder en trasa och klädnypor... Det funkar, men är ju inte på något sätt smidigt!
    Barnvagnslås har jag aldrig sett förr. Men då bor ju jag i en småstad där det nog inte behövs något lås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här i huvudstaden behövs det nog ett lås. Jag har t.ex. förstått att det försvinner en del vagnar från rådgivningen... Inte kul!

      Radera
  2. den där barnvagnslåset är svår använd, jag rekommenderar en vanlig cyckellås (billigt o bra) :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, tack för tipset! Det har jag inte ens tänkt på.

      Radera
  3. En fin lista! Men jag måste säga att jag överhuvudtaget inte förstår mig på dookyn. Tänkte också med första barnet att det är något "man måste ha" men lät bli att skaffa en sån då jag tyckte den va totalt onödig. Många börjar använda den och sen kan bebben int mera sova utan den. Mina två barn har båda somnat bums i vagn och sovit gott utan dendär filten. Och har inte brunnit i solen eller fått snö i ansiktet :-) Måste i ärlighetens namn säga att jag tyckt synd om alla bebben (speciellt på sommaren) som sover med en duk på vagnen. De blir hett och dålig luft. Ha faktiskt sett mammor med tjocka frottehanddukar (allså inte dookyn) framför vagnöppningen på sommaren. Alltså what's up with that? När vi var små hade ingen dookyn, verkar vara en modesak.

    Till sist, lycka till!! Jag tror de blir en pojke :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå som du såg i inlägget ovan är jag inte heller helt övertygad... Och på sommaren skulle jag nog absolut inte använda den! Och tack för lyckönskningarna :)

      Radera