måndag 4 februari 2013

Inställd guidad tur

Denna eftermiddag borde vi egentligen ha gått på rundvandring på Kvinnis. Oturligt nog ringde de i förmiddags och meddelade att barnmorskan om skulle hålla den guidade turen blivit sjuk. Så typiskt! Och de kunde inte säga när nästa svenska tur skulle ordnas, men på finska kan vi gå på torsdag om vi vill. Få se hur vi gör. Istället för BB bekantande så har jag istället träffat Pappa som hastigast på kaffe på Hanken (han jobbar där) och snart kommer Grannen över och beundar mina babyshower gåvor. 
Nu är det också färdigbäddat i korgen som "Hubbe" skall sova i . Svärmor hade sytt lakan till mini-täcket som jag fick i babyshowergåva igår.

2 kommentarer:

  1. Jätte fin korg :-)

    Det gör inget om man missar rundturen... När det väl skall ske så hittas allt av sig självt.. Kvinnis har det ganska enkelt också, speciellt om du har varit där förr. Eller så kan det gå som de gick för oss. Kvinnis var fullt så fick åka till jorv istället. De var inte så roligt att mitt i sammandragningarna kolla hur man skall ta sig dit ;-) 35 min inne på sjukhus området och så var kille ute.
    Har hubbe svängt sig ren?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag är så glad över den. Extra roligt är det att båda Maken och Makens Pappa också sovit i korgen som bebisar!

      Jag tror nog också man hittar trots att rundturen inte blir av. Men som kontrollfreak så skulle det vara skönt att få se allt innan. Sen har man ju också en del frågor man gärna skulle ställa! Och till Jorv hittar jag också fram ifall vi skulle måste bege oss dit, likaså Kättären. Det känns också betryggande.

      Och nej, Hubbe har inte svängt sig. Tror nog inte det kommer ske heller....

      Radera