tisdag 5 februari 2013

Håret

Det är inte alla gravidsymptom som är enbart av ondo. Mitt hår har exempelvis blivit alldeles otroligt. Det blir nämligen inte smutsigt. Inte över huvudtaget! Jag tvättar mitt hår bara en gång i veckan, men inte ens det skulle behövas, det är bara jag som inte kan låta det gå längre otvättat. Hoppas, hoppas denna "gravid- åkomma" håller i sig även efteråt!
Sen jag tog den här bilden har jag förresten klippt håret! Eller min eventuellt blivande svägerska gjorde det. Hon är så duktig :)

10 kommentarer:

  1. Hadde helt samma sak då jag vänta på mina barn, båda gångerna!! tyvärr blev de som vanligt då dom föddes!! Men hoppas ditt håller i ! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft helt ok hår också innan graviditeten. Brukade tvätta det ca. var tredje dag. Så det är inte heeela världen om det blir som vanligt efteråt. Fast hoppas förstås det håller i sig :)

      Radera
  2. Hahaa jag har precis tvärtom nu. Minskade på amningen och håret blir smutsigt väldigt snabbt nu. BLÄÄ! :) Men det var roligt då det hölls rent länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske man bara måste amma ända tills man blir gravid på nytt då!! Hahhaa! Nå nej, man måste väl bara vänja sig vid att måsta tvätta håret igen då... Och jag skall njuta så länge det varar :)

      Radera
  3. Mitt hår mådde också jättebra då jag var gravid. Jag saknar det minsann för efteråt tappade jag massor med hår och det blir smutsigt jättefort :( Dock inte meningen att ge dålig feelis utan hoppas självfallet att du får behålla ditt fantastiska går :) Om jag får vara med om det igen ska jag se till att njuta mera av rent, tjockt och välmående hår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också hört att man kan tappa en massa hår efter graviditet. Fast egentligen så skulle det inte heller vara så farligt för mitt hår är lite för tjockt som det är nu... Fast välmående, glansigt och ofett hoppar jag det förblir.

      Radera
  4. hade också tvärtom, men håret blev tjockare och längre :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt har nog inte ändrat på kvaliteten annars tycker jag. Det är lika tjockt som vanligt. :)

      Radera
  5. Jag har läst att man tappar hår efter graviditeten för att det är något som gör att man inte tappar normala mängden hår under graviditeten (så de går liksom tillbaka till det normala). Själv har jag inte ännu märkt någo speciellt, kanske det växer lite snabbare. Är bara glad så länge det inte kommer någo negativt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan faktiskt vara så att jag inte tappat så mycket hår som vanligt nu under graviditeten! Min borste har inte behövas tömmar lika ofta... Hm. Fast håret har nog inte blivit tjockare?!

      Radera