tisdag 12 februari 2013

Obekvämt

I det stora hela mår jag fortrarande väldigt bra då det kommer till gravidkrämpor. Det ända är att det nu börjar vara ganska svårt att hitta bekväm ställning. Oberoende av om jag sitter, ligger, står eller halvligger är det obekvämt. Magen stramar, ryggen stramar, allt känns olidligt. Speciellt igår kväll när vi skulle se på film med Maken hade jag det såååå otroligt obekvämt. Ingen ställning var bra, allt kändes bara fel fel fel! Ända tills Maken kom på den strålande idén att ge mig massage. Då blev det bekvämt igen. Jag tror han är rätt glad att det inte är så länge kvar nu....
Jaa, du magen. Du är ju rätt fin, men lite för stor för att det skall vara bekvämt just nu....Och då har jag en mage under kurvan. Hur månne det känns med sf mått över 35?! (mitt sf-mått var igår, 32,5)

8 kommentarer:

  1. Mitt sf mått var 40cm å de va ett helviti.. Plus att jag jobbade inom vården.. Suck..

    SvaraRadera
    Svar
    1. 40 cm?! Oj det måste verkligen ha varit jobbigt mot slutet!

      Radera
  2. Jag hade som bekvämast att sitta på golvet med magen under soff bordet. en liten kudde hade jag under rumpan, stöd för ryggen av soffan. Så satt jag o åt kräftor medan jag titta på film :-)

    sf måttena kastar jätte mycket, beroende på vem som meter. Med wilhelm var dom så höga att de skicka mig på extra ul... pojken föddes helt normalt (40+4) och allt annat var också som de skulle, han var 50 cm och 3860 g :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är det också bekvämare att sitta upp än att halvligga eller ligga ner har jag märkt. Borde kanske testa att sitta på golvet ifall det skulle vara bättre :)

      Jag är ju ändå ganska kort så därför är säkert mitt sf-mått också litet, men sant att de kastar jätte mycket. Och magstorleken säger förvånansvärt lite om bebins storlek!

      Radera
  3. Det känns... Ja vad ska man säga... Man känner sig som barbapappa ;) jag hade 38 cm, och då är jag inte så jättestor, utan bara lång. Jag hade ju för mycket fostervatten, så därför hade jag en jättemage.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig också lite som barbapapa, eller en snigel blandad med flodhäst... Haha! Jag är väldigt kort så i proportion är min mage rätt normalstor tror jag.

      Radera
  4. Vad jobbigt...Själv hade jag en pilatesboll som jag satt på. Den tyckte jag var skön och avlastande när inget annat hjälpte. Spelar ingen roll hur stor man är, det är besvärligt den sista tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tyvärr ingen pilatesboll! Men det skulle troligen vara bekvämt. Och det där att det ändå är obekvämt på slutet är säkert sant :)

      Radera