torsdag 21 februari 2013

Gissa vikten och längden!

Bara några dagar nu tills vår "Hubbe" skall snittas fram. Det börjar bli rejält pirrigt. Bara jag tänker på det så känner jag fjärilarna i magen... Hur kommer hen se ut?! Kommer hen vara liten? Eller är det en stor bebi vi skall få? Kommer hen vara kort som jag eller lång som Maken? Vad tror du?!
Nu är väntan snart över och vi får veta vem det är som bott i min mage de senaste nio månaderna...
Gissa gärna "Hubbes" kön, vikt och längd i en kommentar. (Om du vet vad vilket könet är så kan du låta bli att gissa det). Ge också gärna dina bästa namnidéer för både pojkar och flickor så vi kan få lite inspiration, Hubert kan man ju inte riktigt heta.... Nästa vecka kan vi sedan se vem som var närmast sanningen. Vinnaren får oerhörda mängder ära och berömmelse :)


13 kommentarer:

  1. kön: flicka
    vikt: 3,2 kg
    längd: 50 cm

    Namn: Moa Magdalena / Petter

    SvaraRadera
  2. Flicka 48cm å 3350g
    Namnförslag Livia, Lucas el Eliel

    SvaraRadera
  3. Flicka, 3250g, 51cm, Luca, Axel, Ellen, Sara

    SvaraRadera
  4. Mina gissningar är som följande
    kön: tjej
    vikt: 3245 g
    längd: 51 cm
    Namnförslag; Lovisa, Adele, Marianne (okej, namn är helt super svårt!)

    SvaraRadera
  5. 3200 g, 48 cm
    Viktor & Maria

    :-)

    SvaraRadera
  6. 3120g 50cm
    Pojke (eftersom alla andra hittills gissat flicka)

    Max, Adam, Tristan

    SvaraRadera
  7. pojke, 3980g, 50cm, Herman
    Henrietta, ifall det mot min gissning blir en flicka

    SvaraRadera
  8. Pojke, 4110g, 52cm

    Namn: Elin, Emma, Jacob, Benjamin

    SvaraRadera
  9. Jag låter bli att gissa men vill bara skriva att jag håller tummarna att allt går bra för er båda två (maken får klara sig bäst han vill ;)! Tänk vad tiden går, snart är ni föräldrar :)

    SvaraRadera
  10. Kön: Pojke
    Namn: Sam, Oliver, Aron
    Vikt: 3150g
    Längd: 50cm

    SvaraRadera
  11. En tjej på 50 cm som väger 3150. Fina namn är Vida, Elsa, Louisa och Mary. Håller alla tummar!

    SvaraRadera
  12. Vet könet :) Gissar på 51 cm och 3040 gram

    Namnförslag: Emma, Siri, Maya, Ronja, Alexandra, Nathalie, Ella

    Felix, Oliver, Alexander, Adrian, Lucas, Benjamin

    SvaraRadera
  13. 50 cm, 2980 gram,
    Elsa, Ronja, Ana, Casandra, Zeraphina, Nicole
    Oliver, Frank, Malcolm, Vincent, Alvar, Noah

    SvaraRadera