onsdag 14 augusti 2013

Besök av TV nyheterna

Jaha, så har man haft Sveriges Tv4 på besök då. De sökte en mamma att intervjua om mammalådan för sina nyheter och hade kontaktat Mia på Familjecentret som föreslagit mej. Så klart jag ställde upp. Spännande och lite nervöst var det nog, fast jag börjar ju snart få tv-vana, först Min Morgon och så det här. Haha. Hoppas jag nu sa något lite smart åtminstone. Klippet skulle inte komma på nyheterna förrän om några veckor, men journalisten Ann skulle meddela mig innan. Kanske jag meddelar er också.... Det borde gå att se på Tv4:s hemsidor även i Finland trodde hon. Innan de kom hit till oss hade de intervjuat Steven Elop. Men inte om Mammalådan då... Hubbe betedde sig också exemplariskt och sov sej genom hela besöket. 
Huvudföremålet för besöket
Jag rotade fram allt jag kom på att varit i lådan.
Kameramannen in action.

8 kommentarer:

  1. Wow så häftigt! Det vill jag inte missa!

    SvaraRadera
  2. Coolt! Det skulle vara kul att se.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas det gick fint och att du inte pratade om mammalådan eller moderskapsförpackningen i intervjun, eftersom de är förlegade och framförallt felaktiga benämningar. Människor av sin tid borde förstå att använda exempelvis föräldraförpackning, då det talar om nämnda fpa-stöd. Barnet, som använder förpackningens innehåll har ju oftast två föräldrar (som är lika mycket föräldrar!) och inte endast en mamma som klär det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den heter faktiskt moderskapsförpackning helt officiellt enligt fpa. Så inte kan man direkt börja hitta på några egna benämningar och tala om något annat då tycker jag... Även om det är dumt att den heter efter Mamman då det är lika mycket Pappan som har glädje av innehållet, det håller jag helt med om. Kan tänkta mig att det beror på att det är Mamman som ansöker om lådan. Det är väl lite svårt för en Pappa att bevisa för Kela att han skall bli Pappa... eller betydligt enklare för Mamman då.

      Radera
  4. Du minns säkert då Hesarit kom på besök till Grani (om svenska dagen). Det eller (TaDams recensioner) tror jag var ditt första mediaframträdande. Men du kommer långt efter din mor o far än så länge.

    g, Gissa Vem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hesarit minns jag faktiskt inte! Men jag minns Husis juttun från Högholmen ett sportlov typ -93. Och om man ser till ålder ligger jag nog före er tror jag :)

      Radera