tisdag 13 augusti 2013

Haklapp

Efter att Hubbe somnat för förmiddagsluren tog jag fram symaskinen från skåpet och började på nästa syprojekt. Denna gång blev det en haklapp. Jag måttade efter en av de haklappar vi använder och klippte ut modellen i vaxduk från Au Maison som jag hittat på Stockmann. Sedan nålade jag bara fast kantband och sydde rak söm. Tarraband (även de från Stockmann) sydde jag fast uppe på haklappen och  så var den klar. Lätt som en plätt. Nu skall här massproduceras!
Sytt denna förmiddag. När Hubbe vaknar skall den testas in action!

8 kommentarer:

  1. Fin! Är det svårt att få kantbandet jämnt runt "banden"?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej det var inte svårt, trodde faktiskt det skulle vara det. Om man bara nålar tätt och bra så är det inga problem :)

      Radera
  2. Super fin :) har även det som plan, men du kan ju sy några åt oss ;) betalar dej materialet och mödan såklart ;) men laga med ficka framtill så den nappar upp maten som ibland spottas ut ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag syr gärna några till er :) Hade faktiskt tänkt testa att sy med ficka till näst!

      Radera
  3. jättefin!
    vill int var petig, men jag tror att de heter hak-lapp å int hak-klapp ;)
    (skrev själv oxå så ett par gånger före jag insåg hur de sku vara)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju så rätt! Nu har jag rättat i inlägget. Tack! Tänk att jag inte märkte fast autokorrekten lyste rött..

      Radera
  4. Hur många haklappar behöver en bebis? Vad har vi gjort tokigt då vi klarat oss med endast en haklapp åt vårt barn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå hördu inget tokigt alls. Jag skrev ju inte att alla haklapparna skulle till Hubbe... Det är mer för att jag själv tycker det är så roligt att sy som jag gör det inte för att Hubbe skulle behöva fler! Vi har ju en massa bekanta bebisar som kanske blir glada av en hemmasydd haklapp!

      Radera