onsdag 7 augusti 2013

Nytt här hemma

Nu är det inte så länge tills Hubbe börjar röra sig på våra golv, dra i saker som ligger nära och allmänt vara en fara för sig själv och allt i närheten. Det börjar alltså vara dags att så småningom babyproofa här hemma. Det första steget mot ett mer babysäkert hem tog vi i söndags då vi drog till Ikea. På inköpslistan stod dörrar till våra Billy-bokhyllor och en ny tv-bänk. Jag är så nöjd med slutresultatet. Vitt, vitt, vitt och allt som ser råddigt ut i gömman och dörrar i vägen för sånt som kan vara farligt och/eller intressant för klåfingriga babyhänder. Samtidigt fick vi ännu mer förvaringsutrymme och det kan man ju aldrig ha för mycket av. 
Det blev Ikeas Bestå i högblank-modell. Så stilren och fin enligt mig.
Härligt att få fula playstationlådor och internetboxar i gömman.
Våra tre Billy bokhyllor fick dörrar där halva är glas och halva täckt. Perfekt då man inte behöver ha det så städigt på den hyllor som är i gömman... Och med dörrar i vägen blir det också betydligt mindre damm! Bilen fick Hubbe i dopgåva av ett par av sina Gudföräldrar.
Foton, färgkoordinerade böcker, lite tidningar och champagnesabel gömmer sig i vår bokhylla.

14 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Hyllor i bokhyllan är verkligen praktiskt, jag behöver väldigt sällan torka damm bland böckerna ny. Ert golv är också jättesnyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag älskar också vårt golv. Det är så fint med plankor... :)

      Radera
  2. Jättesnyggt! Det är så fint med vitt vitt och sedan en färgsprakande blombukett någonstans mitt i :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vitt är bara det snyggaste när det kommer till inredning så är det bara... och sen lite piff med kuddar och blommor för att pigga upp! Perfekt :)

      Radera
  3. Fint! Den där Billyhyllslösningen ska jag också fundera på till vår lägenhet. Vore skönt att bli av med lite rådd för ögat.

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt och jättepraktiskt med dörrar! Ert vardagsrum är så ljust och harmoniskt! Ett litet tips från en mamma till en annan: nu i höst skall du mysa extra mycket med tända ljus på brickan på bordet, för det kommer en tid då du absolut inte vill ha något på soffbordet, eller du vill, men en liten Hubbe vill dra ner allt ännu mer ;) Kul att läsa om er 5-månadshubbe, han verkar nog vara en helt ljuvlig typ!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det är lägenhetens förtjänst att här är så ljust och fint... Älskar den så mycket! Och tack för tipset med ljusen. Det har jag inte ens tänkt på, haha! Säkert sista hösten för en stund med tända ljus nu...

      Radera
  5. Snyggt! Och nu blev jag själv sugen på den där Billy hyllösningen. Den vore prefekt i vårt vardagsrum för att bli av med lite av råddet för ögat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är perfekta för att bli av med lite stök! Jag är så nöjd. Rekommenderar verkligen, och rätt förmånlig lösning är det med, 30e per dörr så 180e för våra tre hyllor!

      Radera
  6. Hej! :)

    Vilken Bestå-kombination är det du har? Är det högblank vit eller matt? Och har du någon glasskiva (toppskiva)? Jag skall köpa Bestå till dotterns rum och hade bestämt mig för den högglansiga, men tycker denna som du har var så fin samt att den ser matt ut, så tänkte att jag måste fråga. :)

    Hälsningar,
    Madeleine

    SvaraRadera
  7. Haha, jag ser nu att du har skrivit att det är den högblanka modellen. Fasiken när man inte kan läsa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland är det svårt ;-) Haha! Vi har inte någon glasskiva på. Skarven mellan den med två dörrar och den med bara en syns kanske lite tydligare då, men jag tycker inte det stör alls. Den matta fanns inte på Ikea då vi köpte vår. Annars tror jag att jag skulle ha kört på matt...

      Radera