tisdag 6 augusti 2013

Fint i lilla sommarhuset

I början av juli besökte jag mina föräldrars sommarställe i Ekenäs. För ett par år sedan byggde Pappa en liten gäststuga. Alltså jätteliten. Typ 3,5x3,5 meter eller liknande. Nu är inte mina föräldrar särskilt intresserade av inredning och stugan byggdes främst för att de skulle själva skulle kunna flytta i i gästrummet som tidigare fungerat som Pappas förråd. Så hela stugan är egentligen bara ett förråd med kylskåp och säng just nu... Men potentialen finns definitvt där. Jag började genast fundera, planera och inreda i huvudet. Det allra viktigaste då man bor riktigt litet är att det är ljust, bara det nödvändigaste och bra förvaring! Jag hittade några fina inspirationsbilder på pinterest och så knåpade jag även själv ihop två kollage med grejer som jag tycker skulle passa bra i stugan. Varsågod Pappa och Mamma, nu är det bara att börja inreda :)
Sjökort på väggen, fin ljusstake, strandfynd i fönstersprånget och vitmålade väggar.
Jag skulle måla både väggar och tak vitt för att få in ljus och ge stugan ett sken av att vara större.
Man kan bra placera sängen i hörnet för att frigöra mera golvyta då det är trångt. Fina marina detaljer passar i skärgården. En platsbyggd bänk är fint och kan samtidigt fungera som förvaring!
Härligt litet sommarkök med bara det nödvändigaste. Detta bygger man också lätt själv!

Mitt collage med inköpslistan för grejer och möbler till stugan. Möbler  och korgar från Ikea, textil från Åhlens och Jotex, mugg från Indiska och väggljsusstake härifrån.

Förvaring och fina detaljer. Prylar från Åhlens, Ikea och Zalando.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar