torsdag 22 augusti 2013

Höstlista

vilket är ditt bästa sommarprat? Jag gillade Marc Levengoods sommarprat från två somrar sen jättemycket. Han har en så mysig röst och berättade så fina storys. Min lista på sommarprat jag vill lyssna på är för tillfället sjukt lång. Har knappt hunnit lyssna på ett enda i sommar.
vilken är den bästa kombinationen av två saker du vet? Frusna tranbär med het kinuskisås. Söndag och sovmorgon. Sommar och sol. Bara för att nämna några bra kombinationer.
vad gjorde du för exakt fem månader sedan? Var hemma med min lilla Hubbe som bara var några veckor gammal. Försökte anpassa mig till livet som Mamma med allt vad det innebär.
när var du avundsjuk på någon senast? Jag minns faktiskt inte. På senaste tiden har jag haft det så sjukt bra själv att jag inte riktigt haft orsak att vara avundsjuk. Jag blir mest avundsjuk om det är något i mitt eget liv eller med mig själv som jag känner mig missnöjd med.
har du något onödigt du gör? Så klart. Jag gör massa onödigt hela tiden. Man kan ju inte göra nytta hela tiden hela tiden. Att läsa och skriva blogg är väl till exempel ganska onödigt egentligen, för att inte tala om Pinterest...
kan du visa en bild på något jättebra?
De här två är nog ganska så jättebra!
vad är det sämsta med denna vecka? Att Maken måste jobba en massa och inte hinner umgås med mig och Hubbe så mycket.
vad ska du göra resterande dagar av denna vecka? Gå ut och promenera mer, luncha med vänner, gå på yoga, dammsuga, fixa maskeraddräkt till lördagens maskerad och springa minst en lenk. 
när hade du hjärtklappning senast? När jag kom hem från senaste springtur troligen.
vad ska du göra i höst? Vara Mammaledig med världens finaste son som sällskap.
har du några planer inför slutet av sommaren? Jag tycker det känns som att sommaren redan är slut och att det är höst nu. Men en åtminstone en tur till lande skall vi ännu hinna med. 
vad är det konstigaste du gjort för kärlekens skull? När jag och Maken var nykära och jag var bara 16 år så förbjöd mina föräldrar mig att fara övernatten till honom på skoldagar. Men jag rymde hemifrån och for övernatten ändå... Stackars Mamma och Pappa, de försökte bara sätta vettiga gränser, haha. Jag var dock så ordentlig att jag efter att jag smugit ut och satt på bussen skickade ett textmeddelande där jag berättade om mina upproriska planer.
vad borde du göra men orkar bara inte? Skriva färdigt min förbaskade gradu. Städa, rensa och ordna klädskåp. Sälja en massa grejer på loppis.
vad har du i ditt kylskåp? Havremjölk, morötter, lingonsylt, pesto, currypasta, wasabi, Sodastream-vatten, smör, sallad, lök, höna, maletkött, kasslerbiffar, en halv zuccini, tomater, ketchup, hamburgarsås, kalvfond, hallonsylt, Oatly matgrädde, hevi-dricka
kan du bjuda på någon teaser inför kommande blogginlägg? Tja, finns det något NI skulle vilja att jag skulle blogga om?! Mer Hubbe, mer inredning, mer matinspis, mer pyssel?!

8 kommentarer:

  1. Mer Hubbe! Vår son e oxå född den 25.2.2013 kl. 8.12, så det e jätteskoj att läsa om vad ni grejar med och hur Hubbe utvecklas :). Börja läsa din blogg för en vecka sen och tycker massor om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah så roligt med exakt lika gammal son :) Eller två timmar äldre då, haha! Och roligt att du gillar bloggen också :)

      Radera
  2. "Skriva färdigt min förbaskade gradu." Haha, gillar den frasen. Själv gick jag omkring i några år och sade samma mening, men sedan bestämde jag mig för att strunta i den (både gradun och frasen), tog ut kandidat och började prata om annat. Det var kul! ;)
    lycka till med gradun, förresten! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker nog skriva den färdigt, har redan långt över halva kvar. Kandipappren har jag redan och gradun är det enda som saknas.. Det SKALL gå.

      Radera
  3. Beräknat datum är 25.10 så ganska exakt 2 månader kvar nu. Inte så länge kanske men det känns alltför länge, jag vill att hon (enligt 4D) ska komma nuuuuu. Eller alltså att vi ska hoppa framåt i tiden så att hon är färdig att komma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så spännande! Jag vet precis den där känslan av att det är länge men snart. Och vet du poff så är hon bara här :)

      Radera