fredag 30 augusti 2013

Prutthumor

Jag skulle behöva skyddsdräkt när jag matar Hubbe nu för tiden! Han har nämligen kommit på att det är jätteroligt att göra pruttljud när man har munnen full med mat. Så flyger det puré över hela Mamma och köket. Haha skrattar Hubbe och jag försöker säga nej och verka arg. Matandet går bra så länge han är riktigt hungrig, då äter han fint. Men då de tio skedarna sjunkit ner i magen och stillat den värsta hungern börjar han med pruttandet. Jag borde verkligen skaffa ett par skyddsglasögon och ha på mig något för att inte bli totalt klottig. Kanske jag skall ta och sy en hakklapp till mig också?!
Dessa fås på Biltema. Kanske jag skulle skaffa ett par för att minska risken för pureskador i ögonen....

6 kommentarer:

  1. Snälla, kan du sy en till mej också :)?
    /ia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Skönt att höra att man inte är den enda med samma problem dessutom :)

      Radera
  2. Jo här behövs också en!
    Viggo lugnade lite ner sig med att göra pruttljud när han hittade på att man istället kan gnida in mat som finns runt munnen i håret och öronen... Jag vet inte vad som är värre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hubbe började också med att sätta fingrarna i munnen samtidigt som han äter... Och sen sätta händerna i håret, bakom örat och i ögonen! Måste väl designa en hakklapp som skyddar huvudet på något sätt också!

      Radera
  3. Svar
    1. Det är inte så roligt in action kan jag tala om :)

      Radera