fredag 30 augusti 2013

Maskeraddräkten

Jag har ju glömt att visa vad jag klädde ut mig till på maskeraden förra lördagen. Under veckan knåpade jag ihop ett par vingar av tyg, glitter, lim och ståltråd, en mask och ett par antenner. Med dem på mej förvandlades jag till Madame Butterfly. Jag var riktigt nöjd med dräkten. Tyvärr är jag mindre nöjd med bilderna som togs under kvällen... och efter festen var tyvärr inte vingarna längre vad de en gång varit så jag kunde inte ta bilder efteråt. Nåja, en någorlunda bild av hur jag dräkten såg ut får man väl nog. Maskerad är så roligt. Speciellt att pyssla dräkterna då. Jag riktigt längtar tills jag får börja sy och fixa utklädningsattiraljer till Hubbe också!
Jag tog ett foto av min spegelbild i taxins plåt.
Glitter- och glamourfjärilen. Lite otympligt var det nog att gå omkring med så breda vingar att man inte rymdes igenom dörrar utan att gå sidlänges...
Fjärilen Hanna. Tyvärr vann jag inte första pris i dräkttävlingen. Det gjorde Lotta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar