tisdag 20 augusti 2013

Dagen hittills

Klockan är bara tre men vi har redan hunnit med en massa idag. I förmiddags tog nämligen Hubbe och jag bussen ut till förorten för att hälsa på Marika. Lek på gården och trevligt snack om allt mellan himmel och jord. Sen fick vi också låna en hoppgunga! Vi testade den redan hos Marika, och Hubbe stortrivdes och pomppade omkring som en liten boll. När Maken kommer hem ikväll åker den upp igen och Hubbe får pomppa lite till. När vi kom tillbaka in till stan gick jag i lite hobbybutiker för att köpa material till min maskeraddräkt inför lördagens födelsedagsfest. Nu skall här pysslas minsann! Hoppas det blir som jag tänkt mig. Här ser ni min flugsvampdräkt från maskeraden för två år sedan. När vi kom hem åt Hubbe en hel burk med majspuré, jag mumsade lite sushi och sedan dammsög jag hela lägenheten med sån iver att dammsugaren gick sönder. Pust. Vad skall jag nu hitta på?!
Bland annat detta skall användas för att knåpa ihop en dräkt till lördagen.... Kan ni försöka gissa vad jag skall klä ut mig till?!

2 kommentarer:

  1. Jag har funderat lite på hoppgunga, jag tror att Jon skulle gilla att vara där då man ser mer från en sådan än ett gym. Vet du om det finns modeller som man inte behöver skruva fast i taket?

    Ingen aning om vad du ska klä ut dig till, men det ser glittrligt ut? Någon från 80-talet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fäste den vi lånat i en gymstång som finns i lägenheten fast i en dörr, så den är inte fast i taket :) Lättare att få ner och upp på det här sättet, och så behöver vi inte borra i taket heller... Annars är det en helt vanligt modell av märket Pikku Pia vi har till låns. Hubbe ÄLSKADE den.

      Och nej, inget åttiotalsaktigt alls... men jag gillar glitter så lite kommer det med på något hörn :)

      Radera