fredag 3 januari 2014

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…

Så tror jag att jag ändå inte skulle ta en tatuering... Eller kanske det ändå är värre att bli skjuten?! Jag är dessutom svindålig på att bara komma ihåg citat från låttexter. Lyssnar liksom inte för att komma ihåg något fint utan mera för helheten. De enda citaten jag kommer på just nu är "Oops I did it again" eller "Hit me baby one more time" och de vill man ju inte ha i svanken precis... 
En tatuering som är nästan fin... Men bara nästan!

2 kommentarer:

  1. Tatueringar är ju så personliga! Det är oftast frågan om något man gått igenom i livet och vill ha ett minne av på sin kropp, typ: sitt barns namn, någon symbol som förknippas med någon händelse, visdomsord för livet mm. Jag har själv varit emot tatueringar, men tog förra sommaren en rosa liten fjäril på foten efter att jag gått igenom 10 år av panik och ångest. Fjärilen symboliserar det fina i livet och påminner mig om att jag trots alla svårigheter kan flyga fritt och njuta av livet, samt att jag skall tro på mig själv. Dessutom är rosa min favoritfärg och jag älskar vackra saker som tex. fjärilar, blommor mm. Smak och tycket! Huvudsaken är att man gör som man själv vill, antingen med eller utan tatueringar :) Gott nytt år!

    Titi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker faktiskt att tatueringar kan vara fint på andra! Jag kan bara aldrig tänka mig att ta en själv. Och om man tar en tatuering tycker jag att man skall göra det just som du, lägga i extra tanke i det hela och göra den personlig. Fjärilar är faktiskt ett av mina favorit djur :) Gott nytt år på dig med.

      Radera