torsdag 23 januari 2014

Ny matfavorit

Hubbe har en ny plockmatsfavorit, nämligen majs! Sätter man en lite hög framför honom på playtrayn tar det inte länge förrän allt plockats in i munnen. Dessutom brukar jag mata puré samtidigt, varannat plock, varannan en sked med puré, så går matandet mycket lättare. Tipstips ifall någon annan har en lite småkrånglig baby då det kommer till att äta.
Plockeliplock. Mums med majs tycker Hubbe. Hakklappen borde åka ett varv i tvättmaskinen ser jag....
Först testade vi att ha majsen i en liten skål av plats framför honom, men den svängdes direkt upp och ner och slängdes på golvet...

2 kommentarer:

  1. Tack för idén, skall testas bums! Hoppas det går bra med ammningsfria nätterna! Hade samma projekt på g simultant med dig och bestämde mig att sluta helt i samma väva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går över förväntan med de amningsfria nätterna! Skall ta och skriva ner ett summeringsinlägg snart tänkte jag :) Men jag tror nog inte jag/vi är riktigt redo för att sluta helt ännu, men nog inom snart framtid hos oss också. Har det gått bra för er?! Hoppas också er lilla gillar majsen!

      Radera