fredag 10 januari 2014

Nyckelpyssel

För en tid sen tog jag och pysslade lite med mina fina washitejpar. Sedan vi flyttade har vi fått ännu fler nycklar till alla möjliga skåp, förråd och annat som jag placerat  i ett nyckelskåp i vår hall. Men nycklarna har bara hängt där lösa och ensamma utan att man sen kommer ihåg vilken nyckel som går vart. Det åtgärdade jag med detta enkla pyssel. Med hjälp av papper, ståltråd och washtejp fixade jag små fina tags för varje nyckel där jag sedan textade vart den går. Nu hittar man snabbt och lätt extra nyckeln, nyckeln som går till bilens elstolpe eller nyckel som går till vårt uteförråd.

Detta är vad som behövdes för nyckelpysslet! Och så en tusch också förstås.
Det färdiga resultatet inhängt i nyckelskåpet. Prickiga fina små "tags" där man tydligt ser vilken nyckel som går vart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar