fredag 3 januari 2014

3. En grej jag skulle vilja lära mig.

Jag skulle verkligen vilja lära mig att ta foton med manuella inställningar på min kamera. Jag försöker och försöker men det bli ändå bara skit. Att bli en bättre fotograf skulle verkligen vara roligt. Jag läser och kolla olika guider och instruktioner på nätet alltid nu och då, men sen glömmer jag allt lika snabbt igen. Så mest blir det bara auto-foton ändå. Suck! Speciellt nu under de mörka månaderna skulle det vara bra att förstå sig lite på vitbalans, ljuskänslighet osv. så att inte bilderna bara blir gula, mörka suddmonster. Så ja, det skulle jag vilja lära mig. Kanske jag kan gå en kurs på arbis eller bara försöka bli en naturbegåvning av mig själv?!
Detta kunde ha varit en fin bild på en soluppgång... Men den är suddig och sned. Jag vill lära mig ta bättre bilder!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar