fredag 24 januari 2014

Tulpaner och tupplurer

Det har varit en väldigt tung vecka, av orsaker som jag inte tänker gå in på här på bloggen. Men som tur är det fredag och allt ser med ens ljusare ut. Solen skiner igen efter några tillfälliga snömoln och jag har till och med fått blommor av min kära Man. Han tyckte jag hade förtjänat dem, och det tycker nog jag med :) Den senaste natten var också den sämsta vi haft på flera veckor (jag skall snart ta och summera hur det gåt med sluta nattamma projketet i ett helt skilt inlägg!). Jag gick själv också för sent och sova och vi skulle upp tidigt och mellan kl. 1-5 så sov ingen av oss knappt alls... Så när Hubbe gick för att sova sin förmiddagslur kröp jag också ner i sängen. Till min förvåningen somnade jag dessutom! Jag brukar inte få sömn på dagtid, men det måste väl bara betyda att jag verkligen var trött. Så skönt, även om jag nog fortfarande känner mig rätt så mosig i huvudet. 
Jag blev så glad då jag fick buketten, de första tulpanerna får i år. Min favoritblomma så här års. Finaste nyansen hade Maken också lyckats pricka in, matchar min temugg perfekt.
Vackra vackra tulpaner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar