söndag 5 januari 2014

Söndagsmiddag

Den tröga dagen blev till en riktigt bra kväll. Jag drog ut Make och barn på en åtta kilometers promenad runt halva förorten och dukade därefter fram till riktigt fin söndagsmiddag. Det gör ju så stor skillnad att duka fram lite fint, med servetter, underlag och vinglas. Maten smakar liksom så mycket bättre. Fast det vi åt skulle nog ha varit gått också på papperstallrikar tror jag... Vi fick en grill i julklapp och eftersom det inte är någon vinter där ute så går det finfint att grilla. Idag blev det entrecote med sallad och stekt getost. Mmmm. Så gott!
Min fina dukning, men servettringar och allt.
Jag utökade mina Mateus-kollektion senast jag var på Stockann med den minsta ostronskålen. De har just nu -40% på allt Mateusporslin! *tips*
Någon serverades majskrokar ur den fina Tine K-skålen som vi fått i julklapp. Ni kan ju gissa vem det var...
Andra serverades detta. Perfekt grillad biff med god sallad till. Bästa enkla maten enligt mig!
Visst ser det lite vårigt ut på mitt fat när allt det röda är borta?! Blomman är "bara" en plastgrej från Ikea men jag tycker den ser rätt äkta ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar